känn er träffade

Vet det blev satans mycket bilder.
Men allvarligt vad är det som händer? Varför är det så mycket draman och kaos? Varför är det så mycket skitsnack, rykten och backstabbing? Visst vi är i den åldern där allt det här regerar, men som det är för oss kan omöjligt vara normalt? Vet inte riktigt vad det är jag vill säga. Tror det jag försöker säga är att det är fan dags att alla börjar tänka efter lite. Vilka vänner är det som betyder mest och hur behandlar vi dom. Är det okej att dissa vänner för fest? Är det okej att bestämma att träffa några vänner, men sedan dissa dom för några andra, utan att bjuda med dom? Tvek på att det är okej att göra så. Tycker man behandlar sina vänner med respekt. Jag är ingen fucking dörrmatta som man kliver på och torkar av skorna på någon gång ibland. Och vad hände med källarkvällarna hos Carro? Är dom så jävla hemska nuförtiden? Det känns som att om man föreslår något sådant är det som att föreslå att vi ska ta självmord. Finns det fest att gå på är det klart att man ska gå. Oavsett om man bajsar på sina vänner. Vafan vi är 15 år gamla? Fattar ni inte att man inte måste festa varje helg hela tiden? Om det är det ni tycker är det absolut roligaste och bästa som finns, så fine, men kasta inte era gamla vänner för nya festkompisar. Jag vill inte bråka och sitta här som värsta bitterfittan, men är trött på allt det här. Trött på alla draman. Alla rykten. Trött på att undra vilka vänner som snackar skit om än. Så mycket skit som ni snackar om andra med t.ex när jag är med, hur mycket skit snackar ni inte då om t.ex mig med dom? Jag är trött på att alla på fullkomligt allvar verkar tro att världen ska gå under varje söndag. Så fredag och lördag så måste man ut, man måste på fest, och man måste ha ROLIGT. Varje söndag vaknar vi och överlevde. Börjar planera nästa helg, för den måste bli BÄST, tänk om jorden sprängs på söndag? Men hörrni det gör den inte. Visst "lev varje dag som om den vore den sista". Men ärligt, jag vill spendera min sista dag med folk jag tycker om, på ett ordentligt sätt. Känner att det här inlägget blev alldelles för flummigt. Är för frustrerad och ledsen för att skriva men fuck it. Nu vet ni.

Kommentarer
Postat av: -

Sjukt bra skriver Rakel!

2012-03-18 @ 23:53:01
Postat av: Sandra

Du har fan rätt Rakel!

2012-03-19 @ 09:51:44
Postat av: Sanna

Rocky säger:



Leva som om varje dagvore den sista? Vem fan vill leva med tokångest hela tiden??

2012-03-19 @ 11:20:10
URL: http://frkwiberg.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0